Stor-Knytte och picknick!

Nu vill jag blogga. Egentligen vill jag berätta om/visa bilder, från vår fantastiska mini-semester, som vi var iväg på förra veckan! Men det är så mycket bilder att gå igenom, så det får vänta tills nästa inlägg, jag håller på! :)

Idag har jag inte så mycket ork kvar, det har varit en helt underbar dag. Sommarvärme!
 
Förmiddagen började med att jag var i skogen, på dagisutflykt! Åh vad jag älskar det! Dels att jag får umgås med Filippa, hennes fantastiska vänner och lika fantastiska pedagoger, givetvis! Men också, den härliga känslan av att jag, Carro, också kan vara med mitt i skogen, med min dotter. Det är så fridfullt.. <3 (Bortsett från att alla mygg från denna sidan ekvatorn, hade bestämt sig för att äta oss alla till middag.) Helt hemskt mycket mygg var det.. När jag kom hem efter två timmar, så kändes det som om jag hade hela hjärnan full av mygg..

Anledningen att jag var med just idag, var att Stor-Knytte/Mulle hade terminsavslutning. Filippa är Stor-Knytte! När hon blir fem, så blir hon Mullebarn, det ser hon lite fram emot. De här skogsgrupperna är fantastiska, barnen lär sig om/ta hand om naturen, det är härligt att se dem leka och sjunga.. Och att se de säckar med skräp, som de hjälpts åt att plocka upp, efter andra....

När de skulle avsluta och gå tillbaka till förskolan, så sjung de:
"Inget skräp får ligga kvar, lämna skogen som den var!" <3


Barnen fick tälja egna pinnar till korvgrillning, med en potatisskalare!

Korvgrillningen är i full gång! Och Filippa skyddar öronen från myggen.
F, och en av de bästa vännerna Theo, käkar korv! <3
Skogsbus! :D
Min älskade unge!
Mulle, i egen hög person gästade avslutningen!
"Koooooliiiiiiikooooo!"

Efter att jag varit hemma ett tag, så bestämde jag mig för att njuta till fullo av denna varma och härliga Maj-dag!
Så jag packade picknick-fika, och gick och hämtade Flis tidigare, så åkte vi till Stadsparken, och fikade, myste och lekte! Jag bara ÄLSKAR sådant! <3
 
Vi två!
Det som hägrar mest när man är i Stadsparkens lekpark,
det är nästan alltid linbanan. <3 <3
 
Bland det sista som Filippa sa innan hon somnade ikväll, var:
"Jag har den bästa mamman i hela världshistorien!"


Nu ska jag, trött, men full av glädje, kramas med kudden lite!
Så får vi hoppas att jag blir klar med det andra inlägget snart!

Kommentarer
Postat av: Gusti

"Jag har den bästa mamman i hela världshistorien!"

Undrar varför jag inte är förvånad när hon släpper den kommentaren :)

2013-05-31 @ 08:20:21
Postat av: Gusti

Tycker dock att fler än jag kan kommentera! jag har varit ensam om att kommentera de senaste två inläggen! :)

Svar: Haha, grymt! På dem bara! ;)
carronsliv.blogg.se

2013-06-03 @ 13:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0