Filippa kan cykla! <3


Anlednnigen
till att jag inte bloggat, är bara positiv denna gång. Jag har haft fullt upp med att umgås med vänner, familj, och såklart min fantastiska unge! Och sedan så har jue VÅREN kommit. Jag/vi har hittat på så mycket skoj, att jag verkligen inte haft någon ork och energi kvar till att blogga. Vilket är mycket synd, jag älskar att blogga. Men här kommer ett inlägg tillängnat våren!


FILIPPA KAN CYKLA UTAN STÖDHJUL!


 

 


En stor del av April, har ägnats åt att Filippa ville lära sig cykla utan stödhjul! Den 6 April, så köpte vi en begagnad 16tummare, den är jättebra att lära sig på, så behöver inte barnets hjärta brista för varje liten repa som uppkommer under inlärningsperioden. Den är rosa med fjärillar på, enligt önskemål, så det kunde inte bli bättre!

Den 20 April räknar vi som dagen då hon lärde sig att cykla själv! Nu kan hon cykla rakt, själv. Även svänga en del faktiskt, även om det behövs övas mer på det. Något som också behövs övas på är att starta själv, och framförallt att bromsa. Så vi slipper flera "Aaaah! Kan någon stanna cykeln?!" Haha. Mammas stora hjärta!
Jag är SÅ stolt över dig.

"Vem har lärt dig då, älskling?"
"Min Peter, och Snäll-Ella, för de har sprungit!
Och du mamma, för du har skrikit hur jag ska göra!" <3

Aaa, det är skönt att ha vänner omkring sig som kan springa, när jag inte klarar av det. Självklart vill jag vara en stor del i att min dotter lär sig cykla. Men det har jag sett till att jag varit så gott jag kunnat! - Jag har tittat på, hejat, och kommit med glada tillrop och uppmaningar,, Hon ser det i alla fall som att jag varit med och lärt henne, och det känns stort! <3

FAMILJEN THURING'S LEKPARKS-COMEBACK!



Är det något som Filippa saknar på vintern, så är det att kunna leka i lekparker hela dagar!
Det är helt underbart att se att man
kan bli så glad av att sitta på en plastbit som svingas fram och tillbaka. <3 - Högre mamma! - Jag klarar knappt inte av att gunga längre, nu i vuxen ålder, på grund av illamående. Det känns trist.. Men ibland offrar jag mig för lite kompisgunga-gung!



 
 
 
 
 
 
 
 











Att bara vara i en lekpark, i solsken, är något av det bästa som finns! Sol, goa vänner och lite matsäck, så kan vi stanna hela dagen. Vi är sålda på det konceptet. Vi upptäcker gärna nya parker också.. Som nu tillexempel, så har de precis byggt om en av lekparkerna precis vid oss! Tack!

MOTOR-RULLSTOLEN ELSA!


 
Vi har fått ett nytt sätt att ta oss fram i livet!Vi åker hit och dit, utan problem, vi tar oss och handlar själva, vi åker till vänner, till lekparker. Filippa har döpt den till Elsa, och den susar fram med oss, och tar oss enkelt dit vi ska och vill. En underbar frihetskänsla! Denhär Mini-crossern skulle vi haft för längesedan! <3


Här kramar F Elsa gonatt för kvällen, innan vi ska låsa garaget.. <3

UTE-GLASS!

 
 
 På våren och sommaren, får man äta hur mycket glass man vill (nätan. ;) F's och mina favoriter är Cornetto-nötter, Sandwish och piggelin! - Som synes på bilden, så är även familjen Mararv förtjusta i glass!


"Mamma mamma, där är regnbågen!

Då måste det finnas en kista full med guld här någonstans!?!" <3

Puss!

Kommentarer
Postat av: Gusti

Läste, såg bilder, blev rörd, tänkte tillbaka till ett ögonblick, tänkte på min bror, började skratta.. Jag blir bara FÖR glad när jag ser de här bilderna, tyvärr så har jag inte mycket till kommentar för själva bloggtexten, mer än det vanliga tjaffset om att du borde bli författare :P

2013-05-03 @ 11:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0