Njutit av vårens ankomst på oväntat sätt!

Nu är det vår! - Jag får ny energi då.

Tyvärr har energin varit slut kvällstid den senaste veckan, så det har inte blivit något bloggande.
Vi, jag och dotter, har njutit av vårens ankomst till fullo. Blivit många intensiva dagar. Sena kvällar, flera kvällar i rad så har Filippa inte somnat förrän vid 22. Det är sent för en liten tjej som är van att lägga sig 19.30 som senast. Inte har det gjort någon förändring på morgnarna heller.. Runt 6.30 har hon slagit upp sina blå, full av energi. <3 För att orka med allt skoj vi haft för oss, så har jag fått prioritera bort allt vad egentid heter och lagt mig 5 minuter efter barnet!

Vårens ankomst i bilder:

Söndag 29/4


Efter lunch, så satte vi oss i bil, och åkte drygt 11 mil, till Ramnäs. Hem till Filippas Farmor och Plast-Farfar. Som några av er vet, så är det, av en mängd olika anledningar, en väldigt ovanlig företeelse. F har varit där, men jag brukar inte välja att följa med. - Men nu hade F frågat mig flera gånger om jag inte kunde följa med till Farmor. Jag var tveksam. Men när jag i samma veva fick en inbjudan från Farmor, så valde jag att bortse från det förflutna, och gömma undan alla jobbiga känslor en stund. - Allt för F's skull. Allt jag tänkte på nu, var att min dotter ville åka med mig till Farmor. F hävdade att hon ville visa mig Farmors hus, det hjälpte inte att jag sa att jag redan visste.. ;)


Farmor Birgitta, Plast-Farfar Mats, Filippa och lillkusinen Ebba. :)
- I ett soligt Ramnäs - 29/4 - 2012.


När vi skulle ner till deras egna "Majbrasa", så var terrängen inte riktigt
gjord för rullstol. Tur var väl det, eftersom vi då fick åka traktorskopa! :D
SKITSKOJ!


Farmor beskådar elden, med sina två barnbarn.
En vädigt fridfull bild.. Strax efter spred sig elden en del på gräsmattan,
barnen blev rädda, och satt båda två i mitt knä i traktorskopan, och gömde sig under
varsin jacka. De tyckte det lät läskigt, och att det blev varmt mot ansiktet..
Farmor och Farfar sprang många vändor ned till vattmet och öste på.....


... Det slutade med att Birgitta trillade i. - Då förbyttes barnbarnens gråt mot glada skratt.. ;)


Vårlek. <3

Hunden Mio och Filippa blev goda vänner. <3
- Många vändor över gräsmattan blev det.
Måndag 30/4

Valborgsmässoafton, med superfint väder spenderade jag, F och mormor, på Stora Holmen. Mycket folk, lek, fika, Lilleputteåg, brasa, och trampbilar. Ungen var så glad, för att hon är 3år och har vuxit i trampbilarna. <3


stolt tjej.

Hon tankade massor, både sin trampbil, så att den skulle gå fort, och
mammas rullstol, så att jag skulle kunna hinna med efter. ;)


Tisdag 1/5

Vi blev bjudna på sötaste Ottilias 4årskalas. Underbart att sitta på en filt ute i gräset och mumsa massa gott fika, och samtidigt se barnen ha skoj och leka. Sommarkalas, det måste vara grejen. <3 - Att vi dessutom cyklade de ca 5km fram och tillbaka, det ger en sådan enorm frihet, så det går inte att beskriva. Ungen älskar dessutom att åka min cykel, vilket är härligt. :) - Jag smyglånade dessutom Fridas assistent lite då och då, för att få hjälp med sådant som är jobbigare än annat. - Tack för lånet! ;)



Funktionshindrade mammor, och fantastiska barn! <3

Gungeligung!

Onsdag 2/5

Denna dag var det Filippa Danielle Thuring's namnsdag. Jag hade ett hektiskt schema. Cyklade totalt typ 8km den dagen! Jag hann dessutom med, bland annat 1timme på gym, 2 timmar i lekparken och namnsdagspizza. - Så jag kan väl vara förlåten att jag inte tog så mycket kort den dagen? ;)

Torsdag
3/5

Förkylningen har slagit rätt hårt på mig, låg och tyckte synd om mig själv i sängen större delen av dagen. När jag hämtade ungen på dagis, hade jag hjälpen med mig. Vi gick först och köpte glass! <3 Och sedan gick vi till en lekpark, och passade på att leka massa sådant, som vi får prioritera bort när vi är själva...


Glass! - Man kan passa på att äta lite på fotografens glass också!
Spela fotboll, det är en sak som mamma Carro tyvärr måste erkänna
att hon inte behärskar så bra, även om jag skulle önska. Men titta på, le,
fotografera och kommentera, det är jag bra på. <3

Gunga, är en sak som vi ofta får prioritera bort, när vi är ute och leker
bara ungen och jag, men när vi får hjälp, då lockar kompisgungan minsann.. <3

Idag är det Fredag, vilket betyder Fredagsmys på dagis för ungen. Kurera förkylningen, blogga och andra viktiga saker står på schemat för mamman. ;) - Andra planer för dagen är att -flytta hem-, käka Fredagsmys-Tacos, bada ungen.. Och kanske titta på hockey ikväll, om det är Sverige förstås, annars gör det mig detsamma!


Njut av våren kära läsare! :)

Kommentarer
Postat av: Birgitta Jonsson

Ja ni har haft hektiskt i veckan minsann, men det var mer än kul att ni kom och förlåt att jag inte ringde på Filippadagen. Kram.

2012-05-05 @ 14:43:54
Postat av: Malin

Vilken mysig blogg du har!

Svar: Tack! :)
carronsliv.blogg.se

2012-06-07 @ 10:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0