Denna vintern är gjord för oss.. ?

Åh, denna vintern, den är nog gjord för mig.

Jag och Filippa får ut så mycket mer av denna vintern än vad vi brukar(och mer än vad jag normalt sett brukade få, de typ 15 vintrarna innan Filippa kom till världen...) få annars. Jag tror även att vi denna vintern får ut mer än de flesta andra, i allmänhet. För medans de flesta andra bara går runt och muttrar och är bittra över den uteblivna snön, så är vi glada och fortsätter att njuta av plusgraderna och barmarken. När sedan snön bestämmer sig för att komma på en kortvarig (det är jue iaf vad det har blivit hittills..) visit, så är alla fortfarande bittra, för "den kommer jue blaska bort fortare än den kom!"

Det är som jag och min dotter passar på att -njuta-. För i små mängder och korta tider, så kan till och med jag uppskatta snön! Min dotter uppskattar den mycket. Hon är inte ledsen när den försvinner, "för då kan mamma rulla bra!", men hon tar vara på den snö som kommer!




Den 7 December, så var det snö första gången i år.
Det var inte mycket, men vi fick ihop till en liten snögubbe.
"Vad heter snögubben Filippa?" - "HON heter Alexandra!" <3


Vi kämpade oss själva till lekparken en bra bit bort, i snöyra, den dagen.
Och vi hade inte införskaffat någon pulka ännu, och bebispulkan har visst krympt
sedan förra året minsann. ;) - Men vill man åka, så är alla sätt bra!


"Mamma titta, jag håller balansen!"





Dagen efter så var snön kvar och pulkan införskaffad! - Röd, på begäran!


Lycka är: när man springer på en dagiskompis i pulkabacken. <3


"Håll i dej nu Findus så ska jag dra upp dej försiktigt!" <3


Det är svårt för mig med snö, men det ändrar inte det faktum att jag tycker
att det är grymt skoj att åka pulka! Vi konstaterade dock att den nyinköpta pulkan
var aningens för liten om man skulle åka två stycken.


... Som sagt.




Den 1 januari, så kom det snö igen, och denna gång lite mer än förra gången.
Tomten var även snäll och kom med en gemensam present till mig och dottern.
En dubbelpulka, weeei vad det gick. Och vi med åkare fick lite bättre med plats också!


Caroline & Filippa - Wintermode.


Lycklig unge. Det gör mig varm inombords.


Man orkar inte hur mycket som helst? <3



Nu dagen efter så har typ allt blaskat bort igen, så nu får vi kanske njuta av barmark och framkomlighet ett tag. Vi hoppas dock på lite mer snö innan dagisjullovet är slut, vi vill gärna hinna med någon snögubbe och kanske lite pulkarace, tillsammans med vårt stundande Göteborgsbesök!


Gott Nytt År allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0