Man väcker inte barn!



7 Januari, tolv månaders evigt tjat om när Filippa skulle få ha sitt kalas i sitt kalashus, var över. Äntligen var dagen här, i hennes värld. I min värld så var det självklart roligt med kalas och att se ett lyckligt barn, men det var samtidigt lite sentimentalt. 3år, mitt älskade barn är 3år. Jag kan inte förstå det. Jag ska inte vara mamma till en Filippa som är 2år mer, utan numera så är jag mamma till en fantastisk tjej, som är hela 3år. Jag funderade inte så länge över det, för när jag lite sorgset, på morgonkvisten, tittade på F och sa "Var är min 2åring?" - Så tittade hon på mig med tindrande ögon och svarar lyckligt, "Men mamma, dä ä ju ja, ja har ju fyllt 3 nu, knäppskalle!" <3

Hon/vi hade i alla fall en underbar dag, med massor av gott fika, många fina gäster, runt 30 personer blev vi, vill passa på att tacka alla som kom. Jag tackar både från mig, och självklart från dottern min, som var jätteglad att alla kom, jätteskoj att det blev så många vänner till henne! Naturligtvis är hon glad för alla presenter, -men- det blev lite mycket för henne. De sista paketen tyckte hon nästan var jobbigt att öppna. ;/ En av de stora nackdelarna med att fylla två veckor efter jul.

Dagen uppfyllde helt klart hennes förväntningar, och hon somnade lycklig, lite senare än vanligt. Skönt att dagen slutade så bra för henne i alla fall, det kunde man nästan inte tro vid halv 8 på morgonen, när jag och Gusti smög in i hennes rum, med paket och sjöng "Ja må hon leva..." - Då satte hon sig upp i sängen, började gråta, slå omkring sig och skrika "Duuummaaa maammaaa, man väcker inte barn!"




Kunde hon fått en bättre tårta på sitt kalas?
Hon äter inte tårta, men det hör inte hit!


Hon är grym på att blåsa ut ljus.




Här sitter hon och myser, i sin härliga One-piece, som Birna sytt.
Det var även hon som bakade/dekorerade tårtan, bakade småkakorna,
-och- tog typ 80 fotografier, på kalaset. All kärlek till dig, underbara människa!


Numera leker Filippa doktor typ 5 gånger om dagen, minst sagt uppskattad present! <3


Mormor tog hem jackpotten, prinsessklänning och klackskor!


Men nu har den där Birna varit framme igen.. Klart att en -gigantisk-
Hello-Kitty går hem?

Nu ska jag smyga in i min säng och lägga mig bredvid min dotter,
som förhoppningsvis somnat om där efter att hon vaknat av en mardröm.

- Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Gusti

Tack än en gång för en trevlig vecka!

Nu är hon förvisso söt... alltid, men satans vad söt hon blev i one-piecen :D



(Du kan säkert få ärva den av din dotter när hon växt ur den ;))

2012-01-12 @ 23:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0