Vad känner jag för vintern?


 

Oj, sist jag skrev här, så var det sommar, och vi hade precis hittat Nemo i Katrinelund.. Det var tider det.. Det har hänt en massa saker efter det, som jag inte delat med mig av.. Både bra och lite sämre saker. De bra kanske jag ger er en snabbresumé på i ett senare inlägg.



Har ni märkt att vintern kommit? Det har jag. Och jag har så delade känslor för vintern.. Vet inte riktigt hur jag ska känna. Å ena sidan, så -älskar- jag vintern. Allt mys, pulka, tända ljus, julpyssel.. Och snön! Jag älskar snön, fast det oftast låter som om jag tycker illa om den. Jag tycker inte illa om den. Jag tycker illa om det som händer, med den. Att jag blir mer beroende av andra än annars, och att jag inte spontant och obehindrat kan ta mig för det jag vill.

Så lägligt i och med vinterns intåg, så har jag ingen hjälp längre heller. Det gick visst inte så bra för det assistansbolaget som jag hade, kort sagt..


Men, i helgen som var, så var det sådär alldeles lagom med snö. Sådär så att dottern och jag kan åka pulka, med bra glid, men att det samtidigt inte är allt för mycket snö på cykelbanor/vägar, så att jag kan rulla själv, och därmed ta mig fram till pulkabacken. <3

I Fredags, så var det första dagen vi gick ut och kände på snön på riktigt för iår. (Den hade funnits ett par dagar då, men vi var sjuka.) .. Filippa hade med sig stjärtlapp, men det fick hon ge upp, det var för lite snö då, det gick inte alls. Hon gjorde massa snöänglar, skottade med sin snöskovel, och roade sig med att kasta snö på sig själv istället! - I Lördags däremot, då var det mer snö, men fortfarande på en mammavänlig nivå, till vår förtjusning. Vi var ute i 1,5 timme.. Vi fick prova lite olika backar, innan vi hittade en med rätt mängd snö och bra glid.. Det fungerade då både med stjärtlapp, tefat, snowracer och pulka.. <3 Lyckan var gjord! Fick nästan inte med barnet till kalaset vi skulle på..

 
 


I Söndags förmiddag så var vi ute igen.. <3 Efter att ha kollat ut genom fönstret och konstaterat att, det är ännu lite mer snö nu, men fortfarande på en bra nivå! Det gäller att passa på! Visst, det var ungefär -14 grader ute, men det gäller att klä sig ordentligt! Vi var ute från strax innan 11 - efter 14! Till en början så var vi själva, men sedan så tillkom det folk, som droppade av efter en stund.. Och då kom det andra.. Två av Filippas dagiskompisar bland annat, så det var lyckat!

Vi hade våran -superbra- dubbelpulka med oss den dagen. Jag älskar den, den är perfekt för mig, jag kan sitta bra, och stadigt med raka ben, och behöver inte känna att jag är påväg att ramla ur på grund av balansen, eller få ont, för att jag måste böja mig tokigt. Och barnet får fortfarande plats att åka med mig! Den är underbar!



Lite rolig reflektion gjorde jag där i pulkabacken, när jag satt pladask mitt i snön och vilade knäna för att orka leka lite till.. Jag fryser troligtvis mest av alla de föräldrar som är där, med tanke på min dåliga blodcirkulation, och att jag rör mig minst. - OCH jag har jobbigast att gå i snön/upp för backen, av alla föräldrar... På grund av balans, och smärta. Ändå, visar det sig vara jag och Filippa som leker längst! - Är inte det lite komiskt?

När jag efter över TRE timmar i pulkabacken och MÅNGA mer vändor upp och ned än vad min fysik egentligen klarar av.. Säger jag att jag inte orkar mer, för jag har så ont i knäna.. Då tittar Filippa omsorgsfullt på mig, och säger: "Men mamma.. Du kanske inte ska vara handikappad..?!" ♥




Nu vet jag dock inte vad som hänt med vädret, nu är det inte på en Carrovänlig nivå, idag är det inte vänligt över huvud taget. Det har snöat HELA dagen, och det blåser.. Det är riktig snöstorm.. Idag stannar jag inne, och hoppas att vädret skärper till sig framåt helgen.. Jag vill åka mer pulka! <3 Min goa unge är på förskolan, och har åkt stjärtlapp.. Jaa I Ur&Skur minsann.. <3 När hon och supermormor kommer hem så ska jag värma ungen med tusen kramar!

Puss på er!  

Kommentarer
Postat av: Åsa Eiremo

Det är så roligt att läsa om dina och Filippas äventyr...:) och alla roliga kommentarer som fälls...

Kämpa på även om det är väldigt tufft vissa stunder!

KRAMAR Åsa

Svar: Tack för att du läser!
carronsliv.blogg.se

2012-12-05 @ 15:57:56
Postat av: Gunnar

Den tredje bilden är ju helt underbar, hon ser ju precis ut som du, samma näsa och min! Det är ju helt underbart att se =D

Och fasen, det var en sjukt bra kommentar, det låter nästan som något jag hade kunnat säga ;) Underbart barn!

Svar: Ni är rätt lika. ;)
carronsliv.blogg.se

2012-12-05 @ 16:23:00
Postat av: Andreas Persson

Mycket trevlig läsning snön är bra för att det ljuser upp mörkret som är annars, men den ställer också till med väldigt många bekymmer för alla :)

2012-12-05 @ 16:36:45
Postat av: Gusti

Instämmer med min bror.. sin Mor upp i dagen.
Antar att du hör det rätt ofta dock ;)
Gällandes själva bloggen.. jag vet att jag frågat förr, men du har aldrig haft funderingar på att bli författare va? :)

2012-12-06 @ 09:56:44
Postat av: Alexandra

kan inte annat än att skratta åt filippas alla underbara kommentarer.. :)
klart att du går med raka ben så fort du använder rullatorn :P

Du kanske inte ska vara handikappad längre är ju klockren.. Tänk om det vore så enkelt.. kanske det är det i Filippas värld.. :)

Ni ser ju ut som att ni haft väldigt kul iaf.. Önskar jag kom ut i Pulka backen men just nu ör det rent ut sagt omöjligt..

Svar: Jaa, ibland får hon verkligen till det. :)
carronsliv.blogg.se

2012-12-12 @ 12:01:34
URL: http://axdal.se
Postat av: Johan

Det finns en bild då hon är farligt lik dig. Stora bilden när hon sitter med håret utsläppt.

Svar: <3
carronsliv.blogg.se

2012-12-12 @ 14:25:24
URL: http://www.marsu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0