Sankta Lucia, men inga kameror!

Har idag varit på något av det sötaste som finns! - Luciatåg på förskolan. <3
 
Det bestämdes i sista stund, att uppträdandet skulle vara inomhus.. Vilket var bra för mig, av praktiska skäl.. Men mycket dåligt av flera andra skäl. Dels så är det ju såklart mysigare att vara i skogen.. Det är jue ändå en Ur&Skur-förskola. Sedan så, just eftersom de är en sådan förskola, så är deras lokaler inte så himla stora. Vilket gör att ett Luciatåg med runt 50 barn + x antal förväntansfulla släktingar, har lite svårt att rymmas..

Och sedan så, till min stora bsvikelse, så får man varken filma eller fotografera då det hålls inomhus. Hade det däremot varit i skogen, där det brukar, så hade det varit fritt fram. Trist.. För ett fotofreak som jag.
 
Men trots det, och trots att Filippa knappt syntes där hon stod, (hon skymdes oavbrutet av en söt liten pepparkaka..) - så hade jag VÄRLDENS BÄSTA lilla Lucia! <3 - Hon sjöng duktigt med, i alla sångerna. Det såg jag, de gånger som ungen kikade fram bakom pepparkakan och log åt mig!

Man fick fotografera -sitt eget barn-, efteråt. Och andra kunde vara okej, om man hade tillåtelse.

Lucian Filippa Danielle - 13 December 2012
Håller händerna som Lucior ska, och ser söt ut.. <3
Signe och Filippa.

Hoppas ni andra också hade en trevlig Luciadag!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Birna

Vilka underbara bilder och ännu underbarare lucia. Har läst alla inläggen men kommenterar bara denna.
Rollatorn, ja du har så rätt så det är funktionen som är den viktigaste, du tar dig i alla fall framåt med den.
Bamsekram från Götet

2012-12-14 @ 00:51:15
Postat av: Gunnar

Vilken fantastiskt vacker lucia!

2012-12-14 @ 01:15:29
Postat av: Andreas Persson

Vilka fina bilder du hade tagit och vad fin filippa blev som lucia :) Tråkigt att man inte får ta kort på luciatågen :(

2012-12-14 @ 05:45:12
Postat av: Madde

Japp, du har rätt! Världens sötaste lucia!:-)

2012-12-14 @ 07:33:20
Postat av: Gusti

tyvärr kan jag inte hitta något unikt att säga om detta, så jag väljer denna gången att hålla med samtliga ovanstående :D

2012-12-14 @ 17:15:53
Postat av: Johann

Gud vilket hår hon har!!!

Svar: Avundsjuk? ;)
carronsliv.blogg.se

2013-01-10 @ 22:31:49
URL: http://marsu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0