Sjuka, upptagna, busiga, men högst levande!

Vi lever! Det har bara varit lite mycket, av alla dess slag nu på sista tiden.


Både jag och dotter låg sjuka i nästan två veckor, influensan. Filippa hade runt 40 i feber, i över en vecka. Då ringde jag 1177, och fick en jourtid, eftersom det var Lördag. Det visade sig att hon hade Streptokocker. Kåvepenin i tio dagar, tre gånger om dagen. Första gången hon käkade Penicilin, och stackars unge vad otäckt hon tyckte det var. Men hon kämpade på, drack "Äckelmedicinen" när hon skulle, och tjänade på det runt 260:- <3




Vi var sjuka så länge, så till slut så sa F "Jag vill INTE se mer på Barnkanalen,
jag vill bara gå ut och stå på marken! Snälla mamma!"

Det gav med sig mer och mer, och till slut så blev vi bättre, jag utan Äckelmedicin, och F med. Medicinpengarna är nu upphandlade, på "affären med en hiss och en trappa", efter strikta order. Hon fick välja vad hon ville, som pengarna räckte till, och hon kom hem med en Hello-Kitty-Fotboll, en kassapparat, och en bärsele till dockorna!



När vi äntligen var bättre, så fick F i alla fall vara hemma från dagis de tio dagarna hon skulle äta Kåvepenin. Dels för att hon fortfarande hade en hemsk hosta, och snorade konstant! - Men också för att medicinen gjorde henne trött.. Väckte jag henne inte, så sov hon vissa dagar till 11.30 (!) - Vilket inte fungerar så bra, när man förväntas vara på dagis kl9. ;) Dessutom så var vi jue tvungna att njuta av den där våren, som alla hade tjatat om, de senaste veckorna, men som vi bara sett från soffan, genom fönstret! Det var jue såklart tvunget till att vara lite extra fint väder just då, bara för att!

Men det var ganska så fint väder, den veckan hon var hemma utan feber också! <3

Oj, vad hon hade längtat till sandlådan!

Okej, mamman hade längtat hon också!

"Mamma, titta nu!"

"Kolla min balans, jag är bättre än du mamma!" <3

Cykeln stod kvar efter två veckors sjukdom,
vilken himla tur!

Nu sista dagarna har vi haft det -helt- underbart! Busat med vänner, Lek&Bus-Landet, Påskfest, aa, just nu är vi inne i ett stim, nu är det bra! Trots att det är lite kallare ute, men låt mig påminna er alla som klagar; det är såhär VARJE år! ;)

Lek&Bus, det är en favorit, och mamman ska med på ALLT! <3

Min älskade Påskakärring!
Mamman och barnet, på Påskfest på Öppna-Förskolan!


Idag så skulle de vara utklädda på dagis också. Så jag lämnade en liten Påskakärring imorse, med matsäcks-ryggsäck på ryggen, som skulle gå med vännerna och ha Påskmys i skogen! <3


Hon hittade sig en kvast också!
Men flyg inte till Blåkulla mitt älskade barn, jag behöver dig här!


Själv så ska jag nog inte göra så mycket vettigt alls idag tror jag. De gamla vanliga måstena såklart, och sedan så ska jag skriva på lite papper som jag måste skicka in. Och välja tapeter! Herregud, jag måste bestämma mig idag! Jag har dragit ut på det flera dagar nu, så snart skickar de väl en indrivningsman efter tapetpärmarna! ;)

Barnet har kommit på att om man bubblar i mjölk,
så blir det som mjölkkristaller.. Underbaring!

Hoppas att någon fortfarande läser? :)







 


Kommentarer
Postat av: alex

jag läser :)



vart är ni någonstans på näst sista bilden??

2012-04-04 @ 12:48:58
URL: http://axdal.se
Postat av: Candie Jean

Nämne, Svalan-cykel! Det har jag också! =D Den är så bra" Familjen har tre cyklar tillsammans, alla har egna namn. Svalan som dottern tycker ska heta Svanen istället, så det får den heta. =) Blomman, en röd Sjösala-cykel, och så hennes egna lila cykel som kallas för Hjärtat. =D

2012-04-04 @ 22:26:38
Postat av: maria

jag läser din blogg. Kram från oss i skövde. Sara saknar dig Filippa.

2012-04-06 @ 16:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0