Lek&Bus och spontan Napp-Fest!

Jag får tapetserat hemma, så här sitter jag nu, i ett av mina flickrum. Saker blir direkt lite som då. Det är inte så stor skillnad egentligen? Jag lyssnar på Winnerbäck, precis som då. Jag lägger bara in lite andra värderingar och känslor i texterna. Jag sitter vid en dator och bloggar, som då, bara att då det begav sig, så var datorn stationär och bloggen kallades "dagbok". Katter springer omkring, men nu är det den yngre generationen.

Men men, vi har bott här sedan i Lördags eftermiddag, och blir nog kvar här några dagar till. Jag och ungen har nyss tittat på "Rapunzel-Filmen" - hennes nya favorit, och myst i bäddsoffan som hon sover i. Vi har det bra.

I Torsdagsmorse, så sa jag till Filippa "Igår när jag letade i lite lådor, så hittade jag en sak som jag hade när jag var liten, och som du ska få i present när du slutar med napp!" - Hon frågade lite nyfiket, vad det var och så, och när jag inte berättade, så sa hon spontant - "Ja ska sluta ida mamma! Ja ska aldri mera ha napp!"

Sedan dess har hon inte haft napp en enda gång
, och faktiskt inte ens frågat efter någon! - Stora duktiga unge!

Vi ställde såklart till med fest! Speciellt inbjudna av ungen, kom på eftermiddagen, och det bjöds på ballonger, tårta, och massor med glass. Och alla fick ta med sig en napp hem. <3 - Presenten var, om det händelsevis är någon mer nyfiken, en liten silverberlock, i form av en napp, som numera sitter runt hennes hals dygnet om.


Filippa har skrivit dörrskylten helt själv!


Stolt!
Filippa Danielle Thuring - Slutade med napp 19/4 - 2012.


En annan sak som hänt de senaste dagarna, är att -vi-, efter många turer, fått en tjej som ska vara med oss några timmar i veckan. Hjälpa till på aktiviteter med F, är hennes huvudsakliga uppgift. För även om Filippa faktiskt uttryckt åtskilliga gånger, att hennes mamma är världens bästa, så finns det jue tyvärr en del saker som jag tyvärr inte klarar utan hjälp. Hitills så har jue supermormor, eller någon annan vänlig själ, ryckt ut vid de tillfällena. Men för både oss själva, och för vår omgivning, så hoppas vi att dethär ska bli en bra lösning!

Än så länge så har hon bara jobbat vid tre tillfällen, så det är väldigt nytt för oss alla. Jag, som gärna ser att jag gör allt själv och på mitt sätt, tycker förstås att det är svårt, men det kanske ger sig? - Tjejen som jobbar, är rädd att trampa på tårna och försöker hitta "sin roll". F har i alla fall accepterat henne, vilket känns skönt.

Men vi har passat på att ha skoj medan vi lär känna varandra! Hon har hunnit med att vara med på både badhuset, Lek&Bus-Landet och en superskoj lekpark. Jag tror inte direkt att hon vantrivs med sitt nya jobb. ;)


Badbrudarna - Eyrabadet - 20 April 2012.


Filippa har, med egen fantasi, byggt en "Vattenbil"! <3
Hon har förvandlats till ett vattendjur, hon är lika kaxig både över
och under ytan, förvandlingen skedde över en natt!


Någon som saknat skridskorna?
Lek&Bus - 22 April 2012.


Älskade studsmattan! Här spenderas -minst- 40 minuter av tiden.
Som tur är, så tycker Jonatan, det andra barnet vi brukar leka med,
lika mycket om den han också! ;)


Flickorna Thuring - I en lekpark nära oss, strax innan regnet kom.
23 April - 2012.


Vi vänjer oss nog med dethär också, så småning om.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! Följer din blogg och blir lika glad varje gång du har uppdaterat! Kommer inte riktigt ihåg hur jag kom in här... Jag tycker ni är så underbara! Filippa verkar va en helt fantastisk tjej, men inte så konstigt när hon har en sån supermamma! duktigt av henne att sluta med napp bara så där... och trevligt med en nappfest!

Sköt om er! Kram Alexandra

Svar: Jätteskoj att du läser, hoppas du gör det än! :)
carronsliv.blogg.se

2012-04-29 @ 20:35:28
URL: http://anglarohjartan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0