- Äh, jag tar domhär!

Min dotter slutade helt med blöja, på dagtid, den 18 December 2011. Det går superbra, sedan den dagen, så har det hänt en olycka. -EN-! Och det var första veckan. Hon är så duktig, jag är så stolt! På natten har hon haft blöja hela tiden, men periodvis så har samma blöja varit torr i 1-2 veckor innan hon kissat i den. Den sista tiden har hon vaknat en eller ett par gånger varje natt, gått upp på toa, och sedan somnat om. Men velat ha blöjan på som säkerhet.

Men igår kväll så sa hon att hon ville prova att sova med bara trosor för första gången. Eftersom blöjan nu varit torr i 4 veckor, så tyckte jag det var en utomordentligt bra idé. Att hon de tre senaste nätterna dessutom sovit natten igenom, utan att vakna och kissa, bådade väldigt gott.

Så var det då dags, igårkväll den 10 April 2012, så skulle hon sova utan blöja, på natten första gången. Hon somnade runt kl20, som vanligt. Jag var vaken en stund, så vid 23-tiden, när hon rusade upp, så låg jag fortfarande vaken i min säng.. Haha, jag skrattar redan nu, när jag skriver. Tyvärr tror jag inte ni förstår hur otroligt roligt det var, jag tror det måste upplevts.

I alla fall. Jag hör hennes skjutdörr dras upp, aggresivt, hon fullkomligt springer över parketten, -rycker- upp min sovrumsdörr och ska gå in. Ångrar sig dock halvvägs, och drämmer igen dörren, med all sin kraft. Springer istället, i full kaliber in i badrummet.. Utan att tända lampan, så smäller hon upp toalocket och sätter sig och kissar. När hon är klar, så hoppar hon ned (allt detta hör jag, fnittrandes, från min säng..) och börjar riva runt på hyllan efter toapapper... Efter någon minuts raffsande, så hör jag klapprande fötter komma mot mitt håll igen. Hon rycker upp dörren till mitt sovrum, springer in, och slänger igen. - Hon hoppar sedan upp i min säng, det är jag ser på henne att hon hon är nästintill sovande. Jag frågar om hon kissade, om hon kom ihåg att torka sig, tvätta händer och spola... "Mmmm.. ja gjorde allt det mamma!" - Mumlar hon, samtidigt som hon tar upp mina mysbyxor från sängen.. Tittar skeptiskt på dem, från alla tänkbara vinklar. Känner på dem.. Och kramar dem.. - Jag berättar smått skrattande att det där inte är Gojgoj.. (hennes gosa) - Utan att det är mammas byxor. "Aaa.. Ja vet mamma.." - När jag frågar om hon inte ska gå till sitt rum och hämta Gojgoj? Så Tittar hon på byxorma igen, och säger sedan "Äh, ja tar domhär!" - Kramar dem hårt, och slänger sig sedan på kudden bredvid min, och somnar på 10 SEKUNDER(!) - Ovanpå täcket. <3

Jag baxade ned henne under täcket, och sedan sov hon, djupt, i 9 timmar, ständigt kramandes mina mysbyxor. <3 - Alltså, jag förstår om ni inte tycker det var lika skoj som jag tycker, men när ni läser, lägg då till i tanken, att allt detta hände på -mindre- än 5minuter!

Jag satt i mörkret och skrattade högt för mig själv, i säkert en kvart, innan jag, glad i hjärtat, somnade bredvid knasbarnet.. <3 - Tilläggas bör, att hon varken torkade sig, spolade eller tvättade händerna.. ;)

- På morgonen kom hon upp och ropade triumferande "JA KLARA DÄ MAMMA, JA BEHÖVER ALDRIII MER HA BLÖJA!" <3 <3 <3 <3



... Ibland är man bara lite tröttare än annars. <3

Kommentarer
Postat av: Annelie W

awww hehe va gulligt... jag skrattade jag MED =0)

Svar: Jag med, när jag skrev. ;)
carronsliv.blogg.se

2012-04-11 @ 22:05:14
Postat av: Madde

Hahahahahaha! Skrattade till så högt att katten som sov på min kudde ryckte till förskräckt! Kan verkligen se hela scenariot framför mig :-P

Svar: <3
carronsliv.blogg.se

2012-04-11 @ 22:29:48
Postat av: alexandra

åhh jag ser henne framför mig :) söta goa filippa :)



jag skrattade med :) tänk vad stolt hon var när hon vaknade :) och tänk vad biligt det blir för dig nu.. slippa köpa blöjjor :p

2012-04-11 @ 22:32:12
URL: http://axdal.se
Postat av: Maria

Hahaha! Jag ser allt ihopa framför mina ögon. Vad roligt för Filippa att hon är blöjfri, det är sara med. Sara Hälsar till Filippa och att hon saknar henne. Jag saknar dig och filippa kram.

2012-04-12 @ 07:32:00
Postat av: Annika

Hahaha :-) ser henne framför mig.

2012-04-13 @ 20:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0