Frihet och sommarlov!



Idag, klockan 13.30.


Nu de senaste dagarna, så har jag, och vissa i min närhet jobbat hårt påatt öka min och Filippas frihet!
Känns bra, känns mycket bra, jag vill tacka J, en fin vän som gillar att fixa och trixa, och därför klarar av att göra verklighet av mina idéer, tankar och önskningar.


"Kattfönster" - Så att man både kan vistas på den inglasade balkongen, och andas, på samma gång.



Barnsadel - Så att jag och Filippa kan ta oss runt. <3



En annan sak som gav oss en hel drös med frihetskänslor, det var när jag, Filippa och mormor utforskade skogen. Då insåg vi att det var mycket bra stigar till ställen, som gjorde att man, med lätthet, kunde ta sig fram med rullstol. Så vi gick till "den lilla sjön", som vi kallar den. Där hade vi supermysigt. Lekte i regnet, plaskade, busade och fångade "Gjod-Dyngloj! <3

Filippa och mamma - I Friheten.


Filippa leker.


Filippa och mormor plaskar med stora pinnar.


"Lippa ha sångat Gjod-Dyngloj!" <3



Idag är första dagen på Filippas 6 veckor långa dagisledighet. Det regnar. Jag väntar på att potatisen till moset ska koka färdigt. Filippa springer mellan en teckning hon målar, och "Fiffi" på teve. I eftermiddag så blir det födelsedagskalas för bästa kusin Paula, det ska bli mycket mysigt! Innan det, hade vi tänkt att åka på cykeltur, men vi får se om vi hinner det, vi sov alldeles för länge. Men det får man unna sig när det blir så sena kvällar!



Uppdatering: Idag, klockan 22.08

Vi har haft en fantastisk dag. Sen kväll för lilltjejen igen blev det. Och dagen avslutades tyvärr med lite tårar och förtvivlan från hennes sida. Jag ville, i väntan på bussen hem, visa henne en "Open Art"-grej. Trodde hon skulle uppskatta det och skratta, men hon blev upprörd. Så den efterföljande halvtimmen så upprepade hon:

"Lippa tycke om gubben som hängej i lyktstolpen, mi måtte ta ner han, mi kan inte gå srån han! Ja mill ta hem han!"
<3

Trevlig Midsommar!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hu, jag kan förstå att hon inte gillade det där. Tillochmed jag som vuxen tyckte det såg obehagligt ut, fy!



Skönt med sommarlov :)

2011-06-23 @ 23:03:50
URL: http://melajn.blogg.se/
Postat av: maria

vad härligt att du och filippa kan röra er fritt :) vilka fina bilder du har på din blogg. Du är en verklig fin mamma som är en unik person.

2011-06-25 @ 22:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0