Lippa mill stanna hemma mamma!


Imorse så väckte jag lilltjejen som vanligt, vid halv 8, för att käka frukost och fixa iordning allting innan dagis. Då sätter hon sig upp i sängen, tittar på mig med ett snett leende, och säger "Jaa mamma, Lippa mill ha suckost, macka och jågutt! Men Lippa mill inte gå dagis, mill inte leka Silip. Lippa mill stanna hemma mamma! Jaa? Jaaa! Jippie!" <3

Sötaste, finaste, tjejen! Vad svarar man på det? Jag tittade ut genom fönstret, såg snön verkligen yra omkring. Jag är jue för tillfället "mellan två jobb" som det kan uttryckas. ;) Så därför mest hemma om dagarna. Sådana här dagar, med såhär mycket snö, så är jag defenitivt hemma! :/ Så med de parametrarna i bakhuvudet, jag är hemma, och det är snöstorm, så har jag svårt att neka en sådan önskan.

Som det är nu, och hon -kan- välja, så brukar jag låta henne göra det. Tids nog så kommer hon säkerligen vara tvungen att gå till dagis, fritids, skola och jobb, mot sin vilja ändå. Så är hon sådär tydlig med sin önskan, och jag känner att jag kan och att jag orkar rent fysiskt, så får hon vara hemma!



Vi har haft en -så- bra förmiddag. Vi har läst böcker, byggt tågbana, lekt med bilar och käkat god (jaa jag är skitnöjd denna gång!) korvstroganoff. Dock vet jag inte vad som flög i henne, grönsaksälskaren fick för sig "Lippa mill inte haaa ättor!", Sjukt jobbigt eftersom att jag hade dels öst på massor, eftersom hon gillar det, sedan så hade jag även blandat ihop alltihop. Frustrerande att behöva pilla bort alla ärtor då, men det gick det med.

Nu har F sovit i 2 timmar, så nu ska jag väcka henne, så att hon får äta äpple, som hon tjatat om hela förmiddagen. Joo, hon får äta hur mycket frukt hon vill, men hon skulle ha "baaan!", och jag tyckte att när hon hade tryckt i sig en hel banan, så var det inte så smart att ta ett äpple innan lunch? Men till mellis går det finfint!



Måste bara berätta en sak. Förut så kom hon, släpandes på en pall. Så sa jag att hon inte skulle ha pallen, att hon inte får klättra på den, att hon kan slå sig. Då tittar hon på mig, på ett ansvarsfullt sätt, och svarar "Lippa ska baja ta ner sin gubbe hyllan, okej mamma?" Hon tog med pallen, från köket till sitt rum, det är ändå en bit att förflytta den. Ställde den mot skrivbordet, klättrade upp, tog ned gubben, klättrade ned, och ställde tillbaka pallen där hon tog den. <3 Underbaring! "Jag va så siktig mamma, Lippa kan!" Jaa, älskade barn, du kan.


Nu sitter hon här bredvid mig och käkar äpple, med en toarulle på ena armen, så tjusigt. ;) Jag väckte henne och sa "kom gumman så ska mamma göra äpplebåtar åt dig!" .. "Nejje! mamma inte göja äppelbåtaaaj, Lippa mill äta stooja äpplet? Okej?" Hahah, jaa, hon vet i alla fall vad hon vill! Nu vill hon måla toarullen, säger hon. Så nu har jag visst bloggat klart. Vi hörs väll!

Kommentarer
Postat av: Malin

Mysig hon verkar vara din lilla Lippa!

2011-02-11 @ 15:53:24
URL: http://malinochskrutten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0