Du ä SÅ snäll mamma!




Fick idag höra, att jag är "Määäärdeeeens SNÄLLASTE MAMMA!" - "Taaaack snääälla mamma, nu ha ja min EGEN sparkcykel, o den ä rooooooooosa! Jaaa, taaack!" Nu har min älskade unge en sparkcykel. En rosa, med palmer på. Den med Hello Kitty på var 100:- dyrare, och så mycket extra är inte kattjäkeln värd?

Hon har tjatat om en sparkcykel sedan i vintras, och jag har sagt nej. Jag har kört med arrgumentet att man ska minsann vara 3år+. Men talat om, att ifall hon är snäll, så kan hon få en vid 2,5år. I 1 månad, har Filippa påpekat att hon minsann är 2,5år nu. Varpå jag svarat att vi åker till Marieberg nästa gång det regnar en hel dag. Vi var upptagna igår, men eftersom det då faktiskt regnade hela dagen, så fick jag dåligt samvete.

Idag så åkte vi och handlade en! Vilken lycklig unge. För att se de tindrande ögonen, kan jag ge nästan allt!

"Den ska mara parkerad bremi min bobycar och min röda trehjuling Pelle, i hallen!" <3

Att vi dessutom, mitt i lyckoyran, ute på Marieberg, stötte på en gammal barndomsvän som jag inte träffat på ÖVER 10 år, gjorde denna dagen total. Hon hade två små pojkar på 3, och 2år. Vi hamnade på landet hemma hos dem på lekdejt och middag! Barnen lekte bra, och jag och L hade mycket att tala om. Vissa dagar visar sig bara bli bra!

Ovanpå denna glädjen, så fungerade färdtjänstresorna idag super, helt utan anmärkning. Plus att Filippa och jag klarade ännu en hel shopping eftermiddag, -själva-, på stora affären. Min dotter sover lycklig
i sin säng, nu ska mamman gå och sova, lycklig även hon! Sparar denna dagen, i ett speciellt fack innuti mitt hjärta..

Gonatt.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej! Vilken mysig dag :-). Sådanna dagar kan man "leva" länge på.

Kram

2011-08-09 @ 14:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0