Bilder med nya kameran!


Jag är förälskad, gott folk, i min nya kamera! Canon - PowerShot - SX30IS.

Det som, i alla fall för mig personligen, är så bra med den, är att den kan zooma väldigt långt. Det är praktiskt att ha en kamera som kan det, i mitt fall. Eftersom att min dotter oftast, leker, busar, och är fotovänlig, en bit ifrån där jag är just för stunden. Att jag måste sitta ned/stå stabilt när jag fotar, har gjort det svårt innan. Men inte längre. Nu kan jag sitta på den bänken, eller vad det nu är som finns, och -ändå- få fina bilder! Det är guld värt!

Jag älskar som sagt att fotografera, och nu kan jag göra det mer obehindrat! Det är jue liksom inte så lätt att säga till en 2åring, att hon ska leka där kameran är? Nu kan jag, i de flesta fall fota, där -hon- är!

Så här följer lite smakprov på våra senaste dagars äventyr. Och det coolaste med dessa fina (?) bilder, är som sagt att, att de flesta är tagna på en bra bits avstånd. Håll till godo, såhär mitt i natten, mina vänner!


Ottilia och Filippa leker.

Bus.

Ottilia. -  http://mittegetlilla.blogg.se - Hennes mors blogg.

Skitig unge.

Affärsbus.

"Snälla kameran, ta en siiin bild till min mormor?"

Bus vid kvällsmaten.

Mitt älskade barn.

Vi - Mor och dotter.

Färgglad.

På sin trogne vän, arvegodset, Pelle.

Ännu är det sommar!

Man ska leva på hoppet.

Mamma photoövar.

Mamma photoövar mera?

Gungeligung.

Lördagsgodis!

"Ja har en -egen- påse, som dom stora pojkarna, mamma."

En stillasittande Filippa är lätt att få bra bilder på.

Vad tycks? Jag är jue inte van ännu, men det känns okej. Jag är nöjd med valet av kamera, i alla fall än sålänge. Den är rätt liten, den är lätt, och den uppfyller mina krav jag hade på den. Så den får nog bli min följslagare ett tag.

Jag tänkte skriva om hur det gått för mig och min dotter de senaste dagarna. Vi har löst mycket på tu man hand, och så. Fast då det har en tendens att bli långt, så får det vänta till ett annat blogginlägg. Detta inlägg får istället bli helt vigt åt min nya kamera och de fina (?) bilderna.



Nu måste jag snusa kudde!

Kommentarer
Postat av: johan

Mycket finna bilder. Det tar sig.

2011-08-14 @ 13:39:40
URL: http://johanstrom.net
Postat av: Annika

Jättefina bilder.



Kram Annika

2011-08-15 @ 09:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0