Parken Zoo.

Idag, så fick vi för första gången på typ tre veckor, gå upp tidigt. Vi hade glömt hur det var, både jag och dottern. Usch, så fort man kan komma ur rutiner och vänja sig vid något nytt? Vi har sovit till klockan tio - halv elva (!!) alla dagar under de senaste veckorna. Så det var en underlig känsla, när väckarklockan stod på sju. Vi klarade det inte så bra, morgonhumöret hos oss båda, var odrägligt. Frukost vägrade dottern, och jag tror vi båda vaknade på riktigt vid tiotiden. var vi redan i Arboga, haha.

Vi åkte nämligen med Öppna-Förskolan, till Parken Zoo i Eskilstuna. Trevligt sällskap, fina djur, och min nya leksak, en Canon - PowerShot SX30IS! Vi hade en mysig dag, om än lite stressig. Man skulle lätt behövt några fler timmar där. Men skoj, och halvspontant, eftersom det bestämdes igår eftermiddag, att vi skulle med.

Vi åkte själva, och fick hjälp med det som behövdes, utav fina människor! <3

Här är några bilder, jag behöver nog en stund på mig att bli vän med min nya partner.



Apa som mumsar.

Trött tiger.

Fin vildhund.

Söt surikat.

Fluffig gnagare, som jag inte minns namnet på.

Ståtliga krokodiler och sköldpadda.
Den krokodilen med vidöppen mun, ville F borsta tänderna på!

Det gäller att komma på bra sätt man kan se djuren på.
Ett är att klättra på staketet!


Ett annat kan vara att våghalsigt balansera på en stenkant,
och lita blint på den hand som håller en.


Eller så kan man jue alltid stå på sin mamma?
Som sagt, det gäller att vara uppfinnigsrik!


Jag hade som sagt önskat att vi hann med mera saker,

men utifrån denna bild, så är ungen nöjd? Det är det viktigaste! <3

På återseende?

Kommentarer
Postat av: johan

Det vart ju bra bilder och du var ju oxå glad på en bild.

2011-08-12 @ 00:07:25
URL: http://www.johanstrom.net
Postat av: frida

Ahh, vad kul att se att det händer saker här. Kul när man kan hänga med i varandras liv via bloggen mellan lekdejterna.



Fin sprakcykel! Jag nån som kommer bli avis. Kul att du köpt kamera också.

2011-08-12 @ 06:11:58
URL: http://mittegetlilla.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilken mysig dag ni verkar ha haft även om ni fick gå upp tidigt.



Kram

2011-08-12 @ 18:45:02
Postat av: Birna Ágústsdóttir

Helt fantastiska bilder av denna underbara unge och mamman också :) Har läst alla bloggarna jag har missat så nu är jag i fas. Älskar din blogg :)))

2011-08-14 @ 12:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0