Påsken hos "Familjen Sand".

Har haft den mest underbara påskhelgen på många, många år. <3 Vi har haft det superbt! April-sommarvärme, mängder av utelek, ägg, glatt humör, fina vänner, godis, och våran fina familj! Dessa 5 påskdagar som varit, kan jag helt enkelt inte klaga på något.


På Skär-Torsdagen, så var Filippa bara på dagis en kortis, men hon hann att
förvandlas från Filippa till påsktiger minsann. <3

Jag och Peter tog med lilltigern och grillade lite. Bredvid Varbergaparken,
så satt vi en hel drös med folk. Filtar, engångsgrillar, glatt humör, strålande väder
och massa gott att äta. Sådant borde man definitivt göra oftare.
Creds till snälla Emma som fixade ihop detta!

Lilltigern hade Emma's dotter Laura, tillika F's dagiskompis, att leka med.

Summan av denna dag är att vi hade en supermysig Skär-Torsdag. Vi somnade ovaggade på kvällen sedan.



F har kört sin "Bobbykajbiiil" hela påsken, och hej vad det går!
Hon är så duktig, och det går så fort. Hon håller dessutom duktigt upp
fötterna när hon får upp fart, så hon slipper skrapa sönder skorna!

Vi målade ägg i gassande sol, på mormors balkong.
Här är Filippa superkoncentrerad, det är viktiga grejer!

Här kör hon stolt vagnen på Willys, oj vad skoj hon tyckte det var.
Hon dansade omkring med den, och höll självklart på och köra över
en och annan förbipasserande. ;) Dock glömde jag tala om att vi bara
hade lånat vagnen och att den kommer behöva lämnas kvar..
"Dää ää Lippas mangn! Ja tyckej om den mangneeeeen mammaaaaa!"
<3

Så förutom en del tårar på hemvägen, för vagnen, så var det en kanonbra Lång-Fredag! Kan bara inte förstå hur bra jag kan sova hemma hos min mor. Jag sov nästan 2 timmar, och var nästintill omöjlig att väcka enligt min mor. Samma sak med min dotter, hon sov lika länge och skakade bara på huvudet och sa "näee sova meejaa!", när hon skulle väckas.



På Påsk-Aftons morgon så var det dags att äta upp äggen som vi målat.

Som Filippa skrattade glatt när hon såg sig själv i spegeln,
utklädd till påskakärring. Haha, jag började skratta åt henne,
för att hon skrattade så hjärtligt. <3

Såhär har vi rejsat omkring de senaste dagarna.

Kompisgungan!

Utelek nästan hela denna Påsk-Afton, först på förmiddagen så var vi själva, och med mormor. Sedan på eftermiddagen så fick vi leksällskap av bästaste Petern! Vissa har det bra! Han stannade över middagen också, och soffhängde lite på kvällen!



På Påsk-Dagen, så var vi tidigt ute i lekparken igen. 
F ville gärna vara påskakärring igen, och eftersom hon är en av världens
sötaste sådana, så fick hon såklart vara det. <3

På eftermiddagen så kom släkten, eller iaf en del av den, och spred lite glädje. <3
Här är en del av dem som var här.

Då blev det fika ute i solen.

När vi hade varit ute och lekt några timmar, så skulle vi gå hem till oss och
äta, då lånade F ut sin bil till Alfred. Så då fick hon åka syskonvagn hem.
"Ja såj åka bjevi Milgot!" - Vilgot, men F kan inte säga V.

Bebisgos, det är mysigt.

Såhär trött kan man vara efter en dag fylld av lek, god mat och massa folk!

Lilla Vilgot med sin gammel-farmor.

Allt var bra denna dag.


Annandag-Påsk, och ännu en gång redo med bilen! Lilla snuttan.

Go och glad, tar en vätskepaus hemma i "mommojs hus".

Förmiddagen spenderades i lekparken. Jag tror vi kan döpas om till
"Familjen Sand", vi älskar våren, och vi älskar att leka. <3

På eftermiddagen, efter lunch och en kort F-vila, så fick vi lekbesök!
"Hjämp va hööögt ja gungaj mamma!"

Frida, en funktionshindrad tjej som jag träffat i våran "Cpmamma-grupp",
som jag kallar den, kom förbi med sin 3åriga dotter Ottilia. Jag och Frida
har blivit goda vänner, och småtjejerna likaså, det är kanon!

Man vinner mycket på att träffa andra mammor i liknande situationer. Ja, andra funktionshindrade överlag såklart, men sedan jag fick barn, så är det skönt att ha någon som "verkligen" förstår ens tankar och problem. En mycket trevlig picknick/lekdejt hade vi iaf. Vädret var jue verkligen på vår sida, återigen!

Kvällen avslutades, efter att vännerna åkt hem, med lite "Cajjosällåk"
med mormor. Blir så glad av att se dem och höra dem sjunga i kör:
"Å nu ska kurusellen gå, för hahaha, vi har det så bra..." <3

Ute nästan hela Måndagen också! Ute nästan hela påsken! Glada nästan hela påsken! Blev många sena kvällar och tidiga morgnar, men vädret har gjort att man orkat, dethär vädret kan få mig att orka nästan vad som helst!





Imorse så var Flisrisan svårväckt. <3 Fick liv i henne 10 minuter innan vi redan
borde varit på dagis. Tröttfisen.

Denhär dagen är väll ingen höjdare såhär långt. Jag vet inte vart dagen tagit vägen, timmarna har bara flytt. Bara suttit vid datorn och fixat med bilder, bloggat, och pratat i telefon. Till och med glömt att äta. Inget bra alls för min redan hemska huvudvärk. Nåja, ska väll avsluta detta, ta lite yoghurt, och sedan springa och hämta hem min skitunge igen! <3

Puss.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken skön påsk ni har haft!

Sandlåda är väl det tjejerna saknar mest här ute, men på lördag ska vi köpa sand och sen ska de få gräva allt de orkar!

2011-04-26 @ 16:34:47
URL: http://madebyma.blogg.se/
Postat av: Annelie Westberg

Härliga bilder, äntligen är det varm(-are) ute =DDDDDD

2011-04-27 @ 18:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0