Sol -> Utelek -> Sena kvällar

Fredag - Tisdag, som varit nu, har varit toppen. Toppen på -alla- vis verkligen. Ute mest hela tiden, i det alldeles fantastiska vädret. <3 Haft så svårt att få in både mig själv och min dotter på kvällarna. Hur gör alla andra, när äter ni middag? Jag menar, Filippa vill inte gå in. -Ja mill inte mamma! Ja mill inte gå in o äta mat, ja mill leka ute hela kvällen!" Sötaste tjejen, och jag förstår henne SÅ väl. Orkar inte ens bråka om det, jag vill ju liksom inte gå in själv.. Då är det svårt som tusan att argumentera emot.

Så det har blivit sena kvällar för Flisris, hon har kanske somnat runt 21 istället för 20 som hon brukar. Och inte mycket till att sova middag heller har det blivit. På dessa dagar så blev det bara sova middag i Måndags, för då var det dagis. Hemma har hon inte haft tid med middagslur, för vi har haft så roligt! Jo, i Söndags, så sov hon visst en timme i sin vagn, vid närmare eftertanke. Jag gick med vagn, för första gången på typ ett halvår. Dels för att det ju varit vinter, men också för att F inte vill åka vagn. Hon är ingen vagntjej, hon vill gå själv. <3

Kändes skitskumt att gå utomhus. Jag har blivit jättefeg för att gå utomhus. Det sitter i psyket, förr så gick jag rätt mycket ute, men sedan jag fick barn, så har jag vant mig vid att alltid ha vagnen där som stöd. Så nu vågar jag knappt gå en meter ute, för att jag inbillar mig, att utan stöd kommer jag ramla. Dumt, mycket dumt, speciellt med tanke på att mitt barn som sagt inte gillar sin vagn något överdrivet. Inne går jag ju som vanligt jämt, men det är asfalten som ställer till det.

I Fredags så var det ledigt från dagis, och dagen bjöd på en hel del skoj. Mini-gympa på morgonen, lunch hos mormor och bad på "stoooja badet", med mormor och en hel drös med annat trevligt folk på eftermiddagen. Fredagsmyset avslutades med Mc Donaldsmat, glass och en resa med "Stooja lila bussen" hem. På kvällen så var vi alla lika trötta och somnade lika ovaggade.

Lördagen spenderades med att åka till min brorsdotter (F's kusin, om det är enklare), och leka. Fick även chans att för första gången mysa på hennes nytillskott Vilgot. <3 Jag blev sittande med honom i famnen en lång stund. Det gjorde dock inget, för F lekte och busade med storebrorsan. Blev både Pizzalunch och Lasagnemiddag där, innan vi åkte hemåt igen. Till F's stora glädje så blev det buss då igen. Sen kväll utan middagslur då också, så en trött dotter somnade väldigt fort.

Söndagen så hade vi lekparkshäng med våran bästa Peter hela förmiddagen, vilket var himla uppskattat. Han stannade över lunch, och efter lunch, så gick jag och F ut med vagnen som sagt, och hon somnade fort. På eftermiddagen så blev det mer lekparslek med mormor, och glass. <3 Sedan så avslutades kvällen med mat och bus i "Mommojs hus".

I Måndags så gick jag iväg med lilltjejen till dagis. Själv så var jag en sväng på stan. När jag hämtade F vid halv 4-tiden, så var hon så lycklig och kom emot mig och talade om "titta mamma! Ja haj ingen jacka, ja haj baja luuuuvtjöja!" <3 Åh, vad härligt det är att slippa alla kläder! Sedan så traskade vi ned till Biblioteket och lämnade tillbaka gamla böcket, samt lånade nya! Så Peter, nu behöver du inte läsa "Nicke nyfiken i rymden" längre, nu finns det nya "nicke siiiken" böcker! ;)
Hela den kvällen spenderades även den utomhus. Glass, mellis, rutchkana, gungor, bus, kurragömma och solnjutning. Middagen blev inte ens av då. Blev bara drickyoghurt i lekparken. Nåja, ibland får man fuska. Lyckades väll få in barnet vod 20, för att sätta henne i ett bad och placera henne i säng!

Igår, Tisdag, var det påsklunch på Öppnis, med trevligt folk, god mat och påskpyssel. Mys. Mindre mys var det jue kanske då, att trotset satte in och barnet vägrade gå hem. Mutade henne med massa rutchkana och en festis i solen, det fungerade! Hon ville ha glass, men där var det stopp, inte kan man väll äta det -varje- dag? Räcker med varannan? ;)
Efter ytterliggare ett par timmar av sandlek och gungning, så var vi inne vid 19. Åt mat då, eller skulle äta, men F var trött och tjurig och föredrog sängen framför maten. Pluttan. Blev jue inget sova middag igår heller.

Här får ni se lite bilder från våra mysiga senaste dagar:


Började som sagt Fredagsförmiddagen med Mini-Gympa!
Efter det, så behöver man en välförtjänt vätskepaus.


Några av oss som var iväg till badhuset.
(Tror inte jag frågat alla på fotot om det är okej att ha det här,
så misstycker någon, så pip till, så åker det bort bums!)

Lippa har gjort den galet skojiga upptäckten, att hon kan gå på botten,
om hon har sina armpuffar på, så det gjorde hon mycket!

Blev så kär i flytkuddarna, så även om man vill åka ring, så måste man ha båda! ;)

Badbrudarna - 2011.

Att man  kan bli SÅ förälskad i kuddarna, så att man måste sova med dem, snuffan!

Bebismysgos på Lördagen, med Vilgot!

Alfred och Filippa var såhär glada vid Pizzalunchen!

Söndagsmys i lekparken, med bästaste Petern!

Åka rutchkana är skojigt!

Mera öva!

Vagnpromenad minsann, det var efterlängtat, mest från mammas sida!

Matchande gladfisar, på påsklunchen. <3

Idag är det jue då Onsdag, och jag lämnade F på dagis 09, med väskan full med massäck! Hoppas att hon har det underbart ute i solen. Min dag är totalt värdelös ännu sålänge, men jag ska hämta stjärnan i mitt liv om 2 timmar och trycka i oss varsin glass, så får jag hoppas att livet känns trevligare sedan!

Ha det så bra alla,
njut av solen så mycket ni kan!


Uppdatering, 5 timmar senare.

Ljuvliga. Älskade. Fina. Mysunge. Jag -visste- att livet skulle kännas bättre efter att jag hämtat Flisris på dagis. All uppgivenhet och ledsna tankar försvann så fort jag rullade in på dagisgården, och det kom en lycklig Flis springande emot mig och skrek "Heeeeej Mammaaaa!" <3 Hade jag inte haft F, så hade denna dag varit fruktansvärt tung, men nu känns det som hänt, jobbigt, men helt klart hanterbart.

Vi har lekt, oj vad vi har lekt, tack för att jag har dig, älskade Flisris!

Mer ljuva bilder:

"En gång till mamma, dä ä sitta! (sista)"

Lortgrisen nummer 1!

"Kan du gjäva ne-j mina söttej mamma?"
Klart jag kan det, när du är såhär söt. <3
Puss igen.



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad härligt ni verkar ha haft det!

Det är ju så skönt ute nu när man inte behöver kränga på ungarna overaller och grejer!

Hon är fruktansvärt söt lilla tjejen!

Ha det riktigt bra!

2011-04-21 @ 07:57:00
URL: http://madebyma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0