Livets goda stunder!

I Lördags så var det 3årskalas för en av Filippas kompisar, Sara.
Grattis ännu en gång Sara, stora tjejen! Och tack till mamma Maria och Pappa Martin för ett fint kalas!




Ända från tidigt på morgnonen så tjatade Filippa om att "Lippa sår nåååna Sajas ket?!"
Hon hann jue knappt öppna tågbanan innan de började att bygga, de är så söta ihop, för det mesta. ;)


 

Åh, vad det är roligt, när alla glömmer kamerorna, och den enda som finns att fota med, det är min mobilkamera. Visst, den är bra och så, det är en 8.1 Megapixel, men den är så långsam, så den kräver att objekten står stlla en stund, och i detta fall så var objekten en 2åring o en 3åring, så ni ser resultatet själva. ;)





Filippa hade ont i magen under kalaset, så hon dissade allt det bjöds på.. Utom saft! "Meja saaaatt Miriiia!" :D
Men mamma Carro åt nog så det räcker o blir över för oss båda. Det var gott!




I Söndags så kom Ullis hit med sina Busar, och vi lekte en stund i snön! :)
Sedan så lunchade vi ihop och spelade lite Yatzy och hade adventsfika.



Maximilian och Filippa -försöker- åka bob. :D




Vi kom inte heller så långt, men är man 2år, så skrattar man gott ändå.
Och är man inte van att mamma ger sig på så mycket strapatser i snön överhuvudtaget, så uppskattas det lilla. <3



Det var inte bara mamma som hade problem att ta sig fram.
"Lippa lammat, hjääälp mig Maaax!"



Kan man inte åka, så kan man gunga! Även om Mamma Ullis hade lite svårt hon med att ta sig fram tll gungorna. ;) Från Vänster: Filippa, Alfonz och Maximilian.




Det var våran helg det, nöjda och glada, med god mat, fika, fina vänner, och frisk luft, man kan inte begära så mycket mer än så tycker jag? :) Gäller att suga i sig av de goda stunderna i livet, och det gör jag som en svamp!

Idag är det Måndag, och F gick till dagis 9 imorse! Såå glad var hon för det, hon var jue hemma Ons-Fre, och sedan var det jue helg, så henne var det inte så svårt att motivera. :P Jag däremot har inte gjort -något- alls. :/
Joo, sovit, och tittat på när en tjej från Öbo lagade mitt kylskåp, som tur var så var det bara Termostaten, det hade tydligen vart värre om det hade varit Kompressorn! Tur i oturen, nu verkar det som om vi har en fungerande kyl på jul i alla fall!

Om några minuter kommer F hem, med mormor! Skönt, då blr det lte ljud och rörelse här, det är väldigt segt idag. Jag känner mig krasslig. Aja, får se vad kvällen har att ge, ta hand om er och julstressa inte för mycket!

Kram.

Kommentarer
Postat av: Madde

Kul med blogg carro! Alltid roligt att läsa om din och filippas kamp! Är det hon på översta bilderna? Kanske kan ta en pulkadag eller något någon gång, jag brukar vara barnvakt till en 2årig tjej ibland! //Madde (graner)

2010-12-27 @ 13:49:30
Postat av: alexandra mamma till tove

oj kul med blogg.. :)

tack för tipset om tandborstningen.. här ska testas.. :)

2010-12-30 @ 11:44:34
URL: http://axdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0